فناوری های قرن21

اطلاعات و معرفی جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا
يكشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۵۲ ب.ظ

ربات های جدید جهان



4 ربات فوق پیشرفته و عجیب ساخته بشر 

می دانیم که ربات هایی که اکنون بشر ساخته است تاثیر بسزایی در پیشرفت جوامع صنعتی داشته است به طوری که نقش ربات ها... 

در این مقاله قصد داریم تا 4 ربات فوق پیشرفته و شگفت انگیزی که بشر تا کنون ساخته است را معرفی نماییم:  
 
شاید تا کنون بیشترین ربات های فضایی که شنیده باشید همان مریخ نوردهای ناسا باشد که هر روز نیز اخباری از آنها در رسانه ها منتشر می شود. اما جالب است بدانید که از زمانی که ایده ارسال ربات به فضا مورد مطالعه قرار گرفته است این عرصه دائما در حال گسترش و پیشرفت بوده است. نمود بارز آن ربات پیشرفته ROBONAUT2 است که این ربات توسط شرکت جنرال موتورز و سازمان فضایی آمریکا ناسا ساخته شد و در سال 2012 به ایستگاه بین المللی فضایی ارسال شده است. 


گروه سرگرمی ROZANEH
Cheetah Robot

شرکت بوستون دینامیک موفق شده است که رباتی را بسازد که نام یوزپلنگ را به خود اختصاص داده است. این ربات سریع ترین ربات ساخته شده در جهان است. اگرچه شاید این ربات به سرعت واقعی یوزپلنگ یعنی 100 کیلومتر بر ساعت نرسد اما به لطف پمپ های هیدرولیکی و پایداری بسیار خوب اجزای مکانیکی این ربات قادر است که تا سرعت 45 کیلومتر بر ساعت نیز حرکت نماید. سازندگان در تلاشند که سرعت آن را حتی از خود حیوان واقعی نیز بیشتر نمایند! 




LS3 Quadruped

این ربات نیز یکی دیگر از شاهکارهای شرکت بوستون دینامیک است. این ربات 4پا اسب مانند به منظور حرکت بر روی نقاط کوهستانی طراحی شده است و همانند یک ماشین باربر می تواند به کمک کوه نوردان و اعضای کمپ های کوه نوردی یا موارد نظامی بیاید. این ربات قادر خواهد بود تا وزن 182 کیلوگرم را حمل نماید. سرعت این ربات تا 32 کیلومتر بر ساعت افزایش می باید.

 


Honda ASIMO

 پیشرفته ترین رباتی که تا کنون به دست بشر اختراع گشته است، ربات انسان نمای آسیمو هوندا می باشد. که به صورت کامل تجاری سازی شده و به تولید انبوه نیز رسیده است.این ربات به معنای واقعی از تمامی ربات های موجود بهتر می تواند یک ارتباط متقابل با محیط و انسان را انجام دهد و با دقیق ترین حالت ممکن می تواند پاسخگوی واکنش های متقابل باشد. این ربات حرکت های آناتومی بسیار دقیقی با حرکات آناتومی انسان دارد!

 منبع:rozanehonline.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۱
محمد کاظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی